De Facebook Link Preview aanpassen is verleden tijd — HashtagMedia
 

De Facebook Link Preview aanpassen is verleden tijd

Facebook Link Preview

Facebook heeft maatregelen genomen om de verspreiding van verkeerde informatie en vals nieuws (het bekende “Fake news”) op het platform tegen te gaan. Het is vanaf heden dan ook niet meer mogelijk om op een pagina de Facebook Link Preview aan te passen.

de Facebook Link Preview

Door de mogelijkheid om zogenaamde link metadata te veranderen (waaronder de headline, beschrijving en afbeelding) bij alle link functionaliteiten op Facebook, wordt op die manier een kanaal verwijderd dat voorheen gebruikt werd om vals nieuws te verspreiden. Wat is er dan precies veranderd? Hieronder een overzicht van wat men kan verwachten van andere entry points en link post formaten:

1. Graph API

Alle API versies zullen vanaf heden deze functie niet meer ondersteunen en paginabeheerders zullen ook geen aanpassingen meer kunnen maken op de pagina.

2. Pagina composer

Voor uitgevers werd een methode ontwikkelt om de eigendomsinformatie van links weer te geven en de manier waarop links zichtbaar zijn op Facebook te kunnen blijven aanpassen. Mediapagina’s gebruiken deze functie dagelijks om grote hoeveelheden links aan te passen en te plaatsen. Pagina’s die gebruik kunnen maken van deze functionaliteit zullen een nieuwe sectie vinden bij de pagina genaamd ‘Link Ownership’.

3. Ads interfaces

Voor paginaberichten die nog niet geplaatst zijn worden geleidelijk aan de volgende velden verwijderd: Link Headline, Beschrijving, Display Link en Afbeelding. Na 26 juli 2017 is het nog mogelijk om dergelijke posts aan te maken, maar de informatie die bij de link te zien is zal automatisch aangepast worden wanneer de website URL geschrapt wordt.

4. Video link posts

Tenslotte zal het ook niet meer mogelijk zijn bij pagina’s om een video link post aan te maken. Dit komt door de vele risico’s die dit formaat met zich meebrengt, waaronder misbruik. Begin 2017 werd een test gedaan met links die voorzien zijn van een video en een optionele call to action. Dergelijke berichten voldeden niet aan de News Feed Integrity Standards en zullen daarom na 26 juli geleidelijk aan verwijderd worden van alle pagina’s. Men kan nog wel een video link pagina posts aanmaken met behulp van de Ads Creation Interfaces (Power Editor en Ads Manager), alsook Ads API voor gesponsorde berichten.

Tags:
,
Willem
info@hashtagmedia.nl
Geen reactie's

Geef een reactie

Bel ons team direct voor een gratis advies

0411 658074
Altijd op de hoogte van het laatste HashtagMedia nieuws? Volg ons op Facebook!