Social Media marketing
De beveiligers van Intelligent Security zijn een combinatie van ervaren fulltime beveiligers en zelf opgeleide beveiligers. Ze hebben bijna allemaal een hbo of wo- achtergrond en zijn getraind om in de eerste plaats het hoofd te gebruiken. Ze zijn sociaal, bedachtzaam en verbaal sterk. Met de juiste mensen op de juiste posities creëren ze een veilige en positieve sfeer bij de degene(n) die ze beveiligen. Of het nu gaat om één persoon of om tienduizenden bezoekers van een festival.
Dat iedere doelgroep zijn eigen benadering vergt, geldt niet alleen voor de beveiligingsbranche, maar des te meer voor de online wereld. Door het succes van Intelligent Security waren ze dringend op zoek naar gekwalificeerd personeel. Dames en heren die de kernwaarden van Intelligent Security naar zowel klant als bezoeker weten uit te dragen.
De traditionele manier van personeel werven leverden niet de juiste noch de aantallen mensen waar Intelligent Security naar op zoek was. Eigenaar Boris van der Horst benaderde HashtagMedia met deze probleemstelling. Hoe kunnen we op korte termijn aan de juiste mensen komen?
Ruim 900 sollicitaties door middel van:
- Communicatiestrategie
- Ontwikkeling landingspagina’s
- Social Media Webcare
- Social Advertising
Het resultaat telt
- Communicatiestrategie
Probleemstelling
Ontwikkelen buyer personas
Branding door de Content Store - Ontwikkeling landingspagina’s
Iedere doelgroep een eigen landingspagina - Social Media Webcare
Content creatie
Community management
Frequent en consequent posten - Social Advertising
Adverteren op Instagram & Facebook
Iedere doelgroep een eigen campagne
Eigen beelden voor iedere doelgroep i.s.m. De Content Store
900++
sollicitaties
Social Media Strategie & Social Advertising campagnes
In samenwerking met Intelligent Security en Kim Koenen van De Content Store is HashtagMedia aan de slag gegaan met een Social Media Strategie. Daarin stonden 3 zaken centraal:
- Intelligent Security is op zoek naar gekwalificeerd personeel
- Intelligent Security wil Social Media inzetten om de verschillende doelgroepen te bereiken
- Intelligent Security wil onzorgt worden
In eerste instantie zijn De Content Store en HashtagMedia om de tafel gegaan om een plan van aanpak te ontwikkelen. De kern van dit plan was gestoeld op 3 pijlers:
Wie wil Intelligent Security bereiken?
Samen met het team van Intelligent Security hebben we een viertal buyer persona’s opgesteld. Buyer persona’s helpen in de communicatie, het verbeteren van klantgerichtheid en vertellen hoe mensen hun doelen verwezenlijken.
Wat is de boodschap die Intelligent Security wil overbrengen?
Tijdens de kick-off meeting hebben we de kernwaarden van Intelligent Security op papier gezet en dit vervolgens per doelgroep vertaald naar de juiste boodschap.
Hoe gaan we de boodschap bij de doelgroep krijgen?
Ten eerste hebben we bepaald dat iedere buyer persona (doelgroep) individueel benaderd dient te worden:
- Eigen beelden
- Eigen boodschap
- Eigen landingspagina
- Eigen kanalen
Het Facebook advertentie platform kwam naar voren als het meest geschikte medium om de verschillende doelgroepen naar de landingspagina’s te leiden (paid content). Daarnaast worden de verschillende social media kanalen (Facebook, Instagram en YouTube) ingezet voor storytelling. Wat is het verhaal dat Intelligent Security wil vertellen? Niet alleen naar de buitenwereld, maar zeker ook naar het eigen (toekomstig) personeel!
“Bij de klant merken we vaak dat ze er haast blind in willen vliegen, terwijl het juist cruciaal is om met een gedegen strategie te starten. Gelukkig kregen we van Boris (eigenaar Intelligent Security) de kans om dit project goed aan te pakken. De samenwerking met De Content Store, in de persoon van Kim Koenen, bleek een gouden zet. Samen kwamen we tot een plan wat vrijwel direct resultaat opleverde!”
Joris van der Krogt / Eigenaar