Over de klant

Wood & Work is gespecialiseerd in de online verkoop van industriële maatwerk meubels zoals wandplanken, eikenhouten tafels en kapstokken.  Wood & Work heeft de focus liggen op zowel Nederland als België. HashtagMedia beheert het Google Ads voor Wood & Work en gaf de online verkopen een significante boost.

Wat was de situatie

Wood & Work was al actief op Google Ads maar benutte nog niet het volledige potentieel. Met de inzet van onze nieuwe Google Ads strategie hebben wij gezorgd dat de relevantie van het verkeer is verbeterd, waardoor advertentiebudgetten efficiënter worden ingezet. We wisten hiermee een stijging te realiseren in het aantal conversies, conversiepercentage en omzet.

150% meer omzet door de inzet van Google Ads

In 2021 wisten wij de webshop van Wood & Work een échte boost te geven: 150% meer omzet met de inzet van Google Ads. Hoe we dat voor elkaar hebben gekregen lees je in deze case.

Het resultaat

Onze Google Ads case voor Wood & Work werd een groot succes. Concreet zorgde de optimalisatie van Google Ads voor de volgende resultaten in de laatste 6 maanden. Dit alles met dezelfde marketingbudgetten: 

150%

stijging van de omzet

125%

stijging aantal transacties

40%

stijging conversiepercentage

Onze oplossing

Voordat wij voortvarend aan de slag konden gaan bouwden we een volledig nieuwe Google Ads structuur. Zo maakten we een 10-tal verschillende campagnes aan. Per productgroep losse “search” campagnes en “shopping” campagnes. Op deze manier kregen we inzicht in welke productgroepen het beste presteerden en welke campagnes voor kwalitatief verkeer zorgden wat ook daadwerkelijk converteert.

Door dit gedurende een aantal maanden nauwkeurig te kunnen volgen hebben wij slecht presterende campagnes geoptimaliseerd en/of stop gezet. Hierdoor realiseerde HashtagMedia uiteindelijk een sterke groei van de online verkoop via Google Ads. 

Gedurende deze periode werd ook continu gemonitord welke advertentieteksten het beste presteerden en welke advertenties aangepast moesten worden.

Daarnaast analyseerde wij per campagne op welke dagen en op welke apparaten (laptop, tablet of smartphone) er meer verkopen gegenereerd werden. Waar nodig hebben wij onze biedingen hierop aangepast waardoor de advertentiebudgetten optimaal werden benut.