Analytics

Krijg inzicht in relevante data en maak alles meetbaar. Zo kun je meten hoeveel je uitgeeft, waar je onnodig geld verliest en hoeveel rendement je uit je campagnes haalt.

Lees meer

De voordelen van Analytics

  • Inzicht in je verkeersbronnen
  • Duidelijk beeld van je bezoekers
  • Opstellen van doelen
  • Geeft inzicht in optimalisatie mogelijkheden

Meer dan 300 klanten groeien met onze bewezen methodieken

Plan een Analytics adviesgesprek

Of bel ons direct voor gratis advies van onze digitale specialisten

Groeien door je gegevens te begrijpen

Inzicht in data die voor jou relevant is

Benieuwd hoe vaak je website of webshop wordt bezocht? Welke pagina’s het meest worden bezocht? Of hoe lang een websitebezoeker doorbrengt op een specifieke pagina? Waar bezoekers je website verlaten? Op al deze vragen geeft Google Analytics antwoord, mits alles goed staat ingesteld. Met Google Analytics maak je alles meetbaar. Wij van HashtagMedia hebben de nodige specialisten in huis en kunnen je helpen bij het opzetten en inrichten van je Analytics account. Onderdeel daarvan is onder andere het bepalen van de belangrijkste doelen die je inzichtelijk wilt krijgen. Deze stellen we samen met je op. Benieuwd naar alle mogelijkheden? Plan een gratis adviesgesprek en we kijken samen verder.

Plan een adviesgesprek

Veel gestelde vragen over Analytics

Google Analytics is een analyse tool dat zorgt voor inzicht in het gedrag van je bezoekers. Zo kun je zien hoe ze op je pagina belanden, wat ze daar doen en waar en wanneer ze weer weggaan. Dit kun je live zien, dus op het moment dat je Google Analytics aanzet, maar je kunt ook data inzien van een periode in het verleden. Daarnaast is het tevens mogelijk om data te vergelijken van een eerdere periode, bijvoorbeeld tussen februari vorig jaar en dit jaar, zodat je je voortgang in kaart kunt brengen.

Naast het tellen van je website bezoekers kent Analytics tal van andere relevante mogelijkheden. Zo is er precies te achterhalen vanuit welke kanalen je bezoekers komen (Google, Bing, Facebook, Nieuwsbrief, etc) en hoe ze bij jou terecht zijn gekomen. Daarnaast geeft Analytics ook demografische gegevens weer als interesses en eigenschappen van bezoekers. Hoe navigeren zij door de website of webshop en waar gaan ze weer weg?

Als beginnende gebruiker van Google Analytics, heb je het meeste aan deze Google Analytics functies:

  1. Doelgroepoverzicht
  2. Acquisitie Rapport
  3. Gedrag
  4. Gebeurtenissen
  5. Conversies

Al deze overzichten zijn via de homepage van Google Analytics in te zien en blijven ook als je verder klikt, zichtbaar aan de linkerzijde in het menu.

Mocht je specifieke zaken inzichtelijk willen krijgen, dan is de kans groot dat dit ook mogelijk is met Analytics nadat Google Tag Manager is opgezet.

Relevante metingen in 4 stappen

Het kunnen meten en begrijpen van je data is essentieel om te kunnen weten welke campagnes rendabel zijn. Daarvoor hanteren we 4 stappen: