9x Instagram tips voor bedrijven (beginners)

9 Instagram tips voor bedrijven

Instagram is steeds belangrijker aan het worden. Dat betekent dat er veel kansen liggen voor je bedrijf. Maar voor veel ondernemers is het aanmaken en optimaliseren van een Instagramprofiel nog altijd een lastige opgave, waardoor al die fraaie kansen doorgaans blijven liggen. Hoe zorg je ervoor dat je die kansen pakt? Wij geven je alvast 9 snelle Instagram tips voor bedrijven.

instagram-tips-voor-bedrijven

TIP 1: Je Instagram gebruikersnaam

De gebruikersnaam is vaak het eerste wat Instagram gebruikers van je zullen zien. Het is dus een zeer belangrijk onderdeel van je profiel. Bovendien is het zo dat als gebruikers naar jouw profiel zoeken, ze je gebruikersnaam gebruiken. Zorg dus voor een herkenbare en krachtige gebruikersnaam.

TIP 2: Maak je profiel openbaar

Het lijkt een open deur, maar menig ondernemer vergeet simpelweg om zijn profiel openbaar te maken. Aangezien één van je belangrijkste doelen op Instagram is om meer volgers te krijgen, moet je het zo gemakkelijk mogelijk maken om jouw profiel te volgen. Zet je profiel dus niet op privé!

TIP 3: Je bedrijfsnaam

Zorg dat je de volledige bedrijfsnaam vermeld op Instagram. Dat kan bij het kopje ‘Naam’ bij Instellingen. Je bedrijfsnaam verschijnt dan onder je gebruikersnaam in de zoekresultaten en onder je profielfoto op je profielpagina.

TIP 4: Zet links in je bio

Neem in je omschrijving links op naar je website. Dat is de meest logische plaats en zal het gemakkelijk maken voor je volgers om naar je website te gaan.

TIP 5: Voeg locaties toe

Al die prachtige foto’s moet je wel voorzien van enige context. Eén van de belangrijkste Instagram tips is daarom: voeg locaties toe aan afbeeldingen. Je volgers willen namelijk graag weten waar je foto’s zijn genomen.

TIP 6: Plaats herkenbare verhalen en afbeeldingen

Zorg dat je gebruikers zich met jou en je bedrijf kunnen identificeren. Dat is een uitstekende manier om een grote en loyale groep volgers op te bouwen.

TIP 7: Let ook op details

Zomaar een foto plaatsen is niet voldoende. Voeg er ook je eigen hashtag, links, filters en tags aan toe. Zo versterk je heel effectief jouw merk.

TIP 8: Gebruik foto’s van zeer hoge kwaliteit

Onscherpe, vage foto’s zijn niet alleen lelijk, maar ook onprofessioneel en ineffectief. Zorg dus voor kwaliteit.

TIP 9: “Call to action”-links

Als je wilt dat jouw volgers iets doen (zoals meedoen aan een wedstrijd), moet je ze daar actief toe aanzetten. Bij zo’n “call to action” oftewel CTA is het zaak om altijd links te gebruiken, zodat je gebruikers ook direct gevolg kunnen geven aan de CTA.

Meer Instagram tips voor bedrijven

Lees de blog: Instagram hashtags, hoe te gebruiken?