Adverteren op Facebook

Adverteren-op-Facebook

Waarom adverteren op facebook? Miljarden mensen gebruiken maandelijks Facebook om in contact te komen met familie en vrienden, maar ook om dingen te ontdekken die ze leuk vinden. Miljoenen grote en kleine bedrijven maken al gebruik van Facebook om in contact te komen met nieuwe klanten en langdurige relaties met deze klanten op te bouwen. Adverteren op Facebook biedt daarom legio mogelijkheden.

De voordelen van adverteren van Facebook

  • Direct meer bereik, traffic, leads en/of sales
  • Specifieke targeting mogelijkheden voor jouw doelgroep
  • Zelf controle over de kosten

Meer dan 300 klanten groeien met onze bewezen methodieken

Gratis Facebook Ads groeigesprek

Of bel ons direct voor gratis advies van onze Facebook Ads-specialisten

Ben jij van plan om te adverteren op Facebook? Dan is het aan te raden om dit artikel te lezen waarin we verschillende tips geven. Daarmee is het mogelijk om je van de rest te onderscheiden en het succes te vergroten. Wil je eerst de basis goed neerzetten? Lees dan onze 10 Facebook tips voor bedrijven.

Schrijf een pakkende tekst voor Facebook Ads

adverteren-op-facebook Een goede advertentie op Facebook valt of staat bij een pakkende tekst. Het is dan ook van belang om daar flink wat aandacht aan te besteden. Een pakkende tekst schrijven klinkt eenvoudig, maar in de praktijk valt dit vaak tegen.

Er zijn een paar belangrijke principes waar jij je aan moet houden bij het schrijven van de tekst. In de eerste plaats moet het een prikkelend karakter hebben. Vooral de eerste zinnen zijn van belang, want dit is het eerste wat een gebruiker leest. Tegelijkertijd is het ook van belang om je te verplaatsen in de gebruiker. Deze zit wat op Facebook te scrollen en komt dan vervolgens jouw tekst tegen. Wat wil je in deze tekst zetten om de gebruiker te overtuigen om een product of dienst bij jou af te nemen? Dit zijn allemaal vragen waar je rekening mee moet houden.

Maak gebruik van video’s bij adverteren op Facebook

adverteren-op-facebook-video Het is ook aan te raden om gebruik te maken van video’s. Bij adverteren Facebook is dat tegenwoordig mogelijk. Video’s kennen verschillende voordelen. In de eerste plaats heeft dit met onze huidige tijd te maken. We leven tegenwoordig immers in een beeldcultuur. In de publieke ruimtes vind je overal beelden van reclames, campagnes en ga zo maar verder. Uit verschillende onderzoeken is ook gebleken dat het concentratievermogen van de gemiddelde mens is afgenomen. Ze lezen niet lange stukken tekst, maar hebben meer aandacht voor beelden. Daarom is het handig om daar gebruik van te maken.

Er is echter nog een ander reden waarom het gebruik van video’s aan te raden is. Je kunt er namelijk veel mee duidelijk maken in een korte tijd. Beelden zeggen meer dan duizend woorden, is een welbekend spreekwoord. Tegenwoordig is het ook mogelijk om animatiebeelden te laten maken. Je kunt dan helemaal spelen met de realiteit en dan is er veel meer mogelijk. Dit kun je vergelijken met een cartoon waarbij de realiteit ook op zijn kop wordt gezet ten behoeve van vermaak. Met een goede animatievideo kun je de realiteit op de kop zetten ten behoeve van de promotie van je bedrijf.

Richt je op de juiste doelgroep

Bij adverteren op Facebook is het ook van belang om te weten wat je doelgroep precies is. Dit is eigenlijk het fundament voor een goede advertentie. Het klinkt wellicht als een open deur, maar op basis van de doelgroep kun jij je advertentie vormen. Heb jij bijvoorbeeld een webwinkel en verkoop jij videogames aan jongeren? Dan past daar een hippe schrijfstijl bij. Richt jij je echter op een iets ouder publiek? Dan past daar weer een meer formele toon.

Meer weten over Facebook Ads? Lees de mogelijkheden over Social Media adverteren.