Hoe gebruik je Instagram Stories om je merk te versterken? #branding
Voor degenen die het misschien nog niet weten: Instagram Stories is afgeleid van het welbekende Snapchat. Op Instagram Stories kun je foto’s en video’s publiceren die 24 uur in je stories te zien zijn. Met veel leuke toevoegingen zoals het maken van een Boomerang, handsfree filmen en stop-motions.
Ontdek hoe je jouw zakelijke of persoonlijke profiel tot leven kunt brengen met Instagram Stories.
Je weet ondertussen vast dat je Instagram Stories in kunt zetten voor je merk, maar misschien weet je niet waar je moet beginnen. Veel gebruikers weten niet hoe ze Instagram Stories strategisch en creatief moeten gebruiken (veel van ons zullen wellicht alleen maar afgeleid worden door de filters die je kunt gebruiken en de gifjes die je toe kunt voegen, we’ve all been there). Met meer dan 200 miljoen dagelijkse Instagram gebruikers is Instagram Stories de manier voor meer bereik, betrokkenheid en het vergroten van je merkbekendheid.
Vertel een verhaal
De naam zegt het al; Instagram Stories is de perfecte manier om als merk je verhaal te vertellen (‘story telling’). Met Instagram Stories kun je je community mee achter de schermen nemen, laten zien wat er nieuw is in je wereld, updates geven over nieuwe producten, diensten en evenementen en nog veel meer. Of dat nu een persoon is die in de camera praat, of een interactieve doorklik van mooie beelden, het doel is om je doelgroep te betrekken en de interesse op te wekken.
Wees consistent
Consistentie is erg belangrijk. Net als bij elk ander social media tool, kan het gebruik van consistente filters en effecten je merk helpen opvallen. Het schept een bepaalde uitstraling. Als je door een Instagram feed scrollt, je ziet dat de gebruiker een bepaalde ‘look’ heeft en als je weet wie het bericht heeft geplaatst, is het zeer waarschijnlijk dat ze zo vaak consistente branding hebben gebruikt dat je direct weet wie het geplaatst heeft zodra je een post voorbij ziet komen.
Bepaal je doelstelling
Kies een doel voor je Instagram Story, voordat je je laat meeslepen door alle filters en boomerangs.
Wat wil je bereiken?
Probeer je je volgers te vertellen over een nieuw product en wil je hen inspireren het te kopen? Of wil je inzicht geven in wat er achter de schermen gebeurt om een verbinding met je volgers te creëren? Als je eenmaal je keuze hebt gemaakt, probeer je je er dan ook echt aan te houden om je verhaal verteerbaar en leuk te houden – te veel informatie en te veel tegenstrijdige call to actions zullen je nergens toe brengen.
Voeg waarde toe
Deel iets met je volgers wat ze niet overal te zien krijgen. Bijvoorbeeld een how-to of tutorial over een onderwerp waarin ze geïnteresseerd zijn, of een vraag- en antwoordsessie met iemand die interessant is voor de doelgroep. Als je jouw publiek kent, weet je wat hen interesseert, dus neem dit in je op en start met jouw verhaal.
Creëer betrokkenheid
Het is mogelijk andere gebruikers te betrekken door Instagram-gebruikers te taggen of bepaalde hashtags te gebruiken in je story. Dit werkt tevens ook andersom, gebruikers kunnen ook jouw merk taggen of jouw hashtag gebruiken in hun story, wat de kans op user-generated-content vergroot.
Genereer websitetraffic
Heb je 10K of meer volgers? Dan is het ook mogelijk om via je story door te linken naar je website. Gebruikers zien dan onderaan hun scherm ‘swipe-up’ staan, voeren ze dit uit? Dan komen ze direct op je website terecht.
Adverteer
Nog meer ‘in the picture’ komen bij Instagram gebruikers? Maak dan gebruik van advertenties in Instagram Stories. Je kunt zelf het beeld voor jouw advertentie ontwikkelen en deze advertenties worden automatisch, tussen verschillende stories door, afgespeeld. Houd hierbij wel rekening met een aantal specificaties. Zo is het handig om altijd verticaal te fotograferen en filmen en een beeldverhouding van 9:16 aan te houden en is de maximale lengte 15 seconden.
Vergeet vooral niet de plezier erin te houden, kies een doel en uit je creativiteit! #OnlineGroeien
¿En qué reto de marketing online podemos ayudarle?
Nuestros especialistas en línea están deseando escuchar su historia y asesorarle.
¿En qué reto de marketing online podemos ayudarle?
Nuestros especialistas en línea están deseando escuchar su historia y asesorarle.