Adverteren op Instagram: efficiënt en effectief

Er is een groot aantal manieren om als bedrijf of organisatie te adverteren via internet. Je kunt bijvoorbeeld denken aan het plaatsen van reclamebanners, pop-upads of hoverads op websites, het opstarten van een e-mailcampagne, het creëren van advertenties via Google AdWords of het adverteren via social-mediaplatforms als YouTube en Facebook. Een nieuwe manier van internetmarketing is adverteren op Instagram. Wij kunnen je helpen met het bepalen en aanspreken van uw doelgroep en het ontwerpen van effectieve Instagram advertenties. Je bereikt op deze manier talloze mensen die nog niet bekend waren met jouw merk of onderneming.

Instagram advertenties

De commerciële mogelijkheden van Instagram

Instagram is een website en mobiele app die in de eerste plaats als platform voor foto’s en afbeeldingen is opgezet. Content die op Instagram wordt geplaatst kan eenvoudig worden gedeeld met andere websites, zoals Twitter en Facebook. In april 2012 is de website overgenomen door Facebook en zijn steeds meer features en eigenschappen toegevoegd. Zo kunnen sinds juni 2013 naast foto’s ook korte video’s worden geüpload op Instagram en worden gedeeld met andere sociale media. De commerciële mogelijkheden van Instagram zijn in september 2015 ook fors uitgebreid. Hierdoor is het voor bedrijven en andere zakelijke partijen een stuk interessanter geworden om te kunnen adverteren. Adverteren op Instagram kan op verschillende manieren. Om erachter te komen wat voor jouw onderneming de juiste advertentievorm is en hoe jouw toekomstige klanten het best worden bereikt, kun je contact opnemen met onze Instagram-experts. Zij weten als geen ander wat jouw bedrijf op dit gebied nodig heeft.

Veel keuze rond Instagram advertenties

Wanneer je je tot ons wendt met de vraag om een effectieve Instagram-campagne op te zetten, zullen wij eerst de verschillende mogelijkheden voorleggen die er zijn. De meest eenvoudige en evidente vorm van adverteren op Instagram is door middel van een foto- of afbeeldingadvertentie. Een foto van een product of met betrekking tot de dienst die je aanbiedt laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Potentiële klanten zien in één oogopslag waar het om gaat. De zogeheten carrouseladvertentie gaat nog een stapje verder. Deze reclamevorm bestaat namelijk uit een serie achter elkaar geplaatste foto’s of afbeeldingen waar de geïnteresseerde Instagram-gebruiker desgewenst doorheen kan bladeren. De derde optie die het platform biedt is een videoadvertentie. Via Instagram kun je een promotievideo van maximaal dertig seconden verspreiden. Hierin kan meer informatie worden gegeven dan met een enkele foto, terwijl bewegende beelden bovendien een grotere aantrekkingskracht uitoefenen.

Doelstellingen vaststellen bij adverteren op Instagram

Gericht adverteren is een vak apart en vereist de juiste knowhow. Als je jouw klantenkring wilt uitbreiden en de naamsbekendheid wilt vergroten via Instagram advertenties, moet daarom eerst worden bepaald bij welke reclamevorm jouw bedrijf het meeste profijt zal hebben.

Voorafgaand voeren wij overleg om te bepalen wat jouw doelen en ambities zijn. De uitwerking ervan kun je met een gerust hart overlaten aan onze specialisten.

Wil je ook een geslaagde Instagram-campagne? Neem dan vandaag nog contact met ons op!

Bel ons team direct voor een gratis advies

0411 658074

Altijd op de hoogte van het laatste HashtagMedia nieuws? Volg ons op Facebook!