LinkedIn advertentie

linkedin-advertentie

LinkedIn is het grootste professionele netwerk ter wereld. Het is dan ook zeer interessant om op dit zakelijke netwerk te adverteren. Een LinkedIn advertentie werkt voornamelijk goed voor B2B bedrijven. Merk jij dat je met kanalen zoals Google Ads moeilijk kunt groeien, omdat je tegen een plafond aanloopt? LinkedIn biedt veel kansen waarover we je graag meer vertellen.

Adverteren op LinkedIn

Adverteren op LinkedIn heeft diverse grote voordelen. Zo heeft het platform mogelijkheden voor zeer gerichte targeting, waarmee je jouw zakelijke doelgroep eenvoudig kunt bereiken. De gebruikers van LinkedIn zijn zeer betrokken omdat ze zichzelf zakelijk willen ontwikkelen. Door de juiste content te plaatsen, zal je merken dat dit veelvuldig gedownload wordt. De combinatie van goede targeting mogelijkheden en betrokkenheid van de doelgroep, levert leads van hoge kwaliteit op. Wij zien dat de zakelijke leads die voortkomen uit LinkedIn vaker converteren naar klanten dan de leads die je via andere sociale kanalen binnenhaalt. In Nederland heeft LinkedIn meer dan 4.4 miljoen gebruikers. Wereldwijd zijn dit meer dan 500 miljoen mensen.

De voordelen van een LinkedIn advertentie

  • Snel vacatures vullen
  • Kwalitatieve leadgeneratie
  • Grotere naamsbekendheid

Meer dan 300 klanten groeien met onze bewezen methodieken

Gratis LinkedIn groeigesprek

Of bel ons direct voor gratis advies van onze LinkedIn specialisten

Doelgericht adverteren met LinkedIn

Met LinkedIn stel je gemakkelijk campagnes op gebaseerd op de marketingdoelen die jij wilt bereiken. Dit kan zijn bekendheid, aandacht of conversie. Door te kiezen voor een campagne die zich richt op merkbekendheid zorg je ervoor dat meer mensen jouw merk of bedrijf leren kennen door middel van campagnes die op weergaven zijn gebaseerd. Campagnes met aandacht als doel richten zich op websitebezoeken, interactie of videoweergaven. Kies voor een conversie-gerichte campagne wanneer jij als doel hebt om leads te genereren, meer conversie te behalen met de website zoals bezoekers die jouw e-book downloaden of als je op zoek bent naar sollicitanten voor openstaande vacatures.

LinkedIn advertentie opzetten

Een LinkedIn advertentie opzetten doe je in vijf stappen. Allereerst bepaal je jouw doel. Wil jij meer bekendheid, aandacht of conversie? Het gekozen doel, zoals aantal weergaven, klikken of videoweergaven, zijn bepalend voor de rest van de campagne. Als tweede stap selecteer je de doelgroepcriteria. Je hebt de keuze uit 20 verschillende categorieën, waaronder:

  • Bedrijfsomvang
  • Interesses van leden
  • Vaardigheden
  • Functietitel
  • Onderwijsinstellingen van leden

Bij de derde stap kies je jouw LinkedIn Ad-format. Je bent ingelogd bij Campagnebeheer en kunt jouw advertentiecampagnes maken en beheren. Kies uit tekstadvertenties, berichtadvertenties, dynamische advertenties, gesponsorde content of een combinatie van deze vier. Er zijn diverse mogelijkheden om je budget in te stellen, dit doe je in stap vier. Je LinkedIn advertentie is nu live! Als laatste stap is het tijd om te bekijken hoe jouw advertenties het doen. Je kunt de statistieken openen door in Campagnebeheer de campagnes te selecteren die je wilt bekijken.

linkedin-advertentie

Hulp bij LinkedIn advertentie

Voor onze klanten zetten wij LinkedIn advertenties op verschillende manieren in. Zo kun je een LinkedIn advertentie opstellen voor leadgeneratie, het vullen van vacatures of is het mogelijk om berichten te sponsoren. Met gesponsorde content promoot je jouw bedrijfsupdates bij jouw gewenste doelgroepen op ieder apparaat. Niet alleen verhoog je het aantal leads, maar ook de naamsbekendheid van jouw organisatie.

linkedin-advertentie HashtagMedia biedt niet alleen hulp bij LinkedIn advertenties plaatsen maar maakt ook de resultaten behapbaar. Je kunt namelijk alleen de perfecte campagne opzetten als je de resultaten van de eerste LinkedIn advertentie kunt meten, zodat je de advertenties verder kunt optimaliseren. LinkedIn geeft duidelijk inzicht in de resultaten van een campagne. Zo is duidelijk hoe vaak de advertentie getoond is, hoe vaak er op is geklikt en kun je bepalen wat een campagne heeft opgeleverd en of de ROI van de LinkedIn advertentie positief is. Zo haal je het meeste uit jouw marketingbudget.