Je wilt graag meer relevant verkeer naar je website? De inzet van Google Ads is daar het perfecte instrument voor. In tegenstelling tot SEO, kun je met SEA snel resultaten boeken. Bovendien heb je de keuze om in een bepaalde periode meer of juist minder zichtbaar te zijn. Bijvoorbeeld in de tijd voorafgaand aan Sinterklaas, Kerst of Moederdag als je een webshop hebt met geschenken. Of in het seizoen waarop de meeste mensen op zoek gaan naar campingartikelen.

Het advertentiebudget is altijd af te stemmen op de behoefte. Misschien heb je ook wel veel leads via andere wegen. Een beperkt budget is dan voldoende en Google Ads zijn dan als aanvullend marketinginstrument te zien. Er is uiteraard ook inzicht in de resultaten van Google Ads. Zo zie je welke zoektermen tot conversies hebben geleid, zoals tot een bestelling of een download. Een bijkomend voordeel is dat je met SEA automatisch je naamsbekendheid vergroot.

De aanpak

Alvorens we starten voeren we een grondig onderzoek uit voor het opstellen van een succesvolle Google Ads campagne. Daarbij stellen we een advertentiedoel vast, zoals het verhogen van het aantal bezoeken naar je winkel. Of het genereren van meer verkeer naar je website. We bepalen ook waar je wilt adverteren, zoals lokaal of wereldwijd. De boodschap die we willen overbrengen, vatten we samen in korte zinnen. Daarna is het tijd om het advertentiebudget vast te stellen en gaat de advertentie live. Uiteraard evalueren wij de voortgang en brengen wij daarvan een rapportage uit.

Neem contact op en bespreek met ons de mogelijkheden voor je bedrijf.