terug naar overzicht

Over FutureTalentFactory

Hoe activeren we onze doelgroep? Hoe vergroten we ons online bereik en hoe komt er orde in de content-chaos? Met onder meer die vragen meldde de FutureTalentFactory zich bij ons. FutureTalentFactory (FTF) houdt zich bezig met de toekomst van werk. Middels hun programma’s inspireren ze mensen, teams en organisaties in hoe waarde te creëren voor die toekomst van werk. Toekomstig talent opschudden en doorontwikkelen om vervolgens samen de slimste oplossingen te bedenken voor de #futureofwork.

De opdracht

FutureTalentFactory is de laatste jaren enorm gegroeid maar blijft zeer ambitieus. En dat betekent dat ze willen blijven ontwikkelen, groeien en innoveren. Ook hun online marketing activiteiten willen ze steeds naar een hoger niveau blijven tillen. Ze waren al actief met bloggen, vloggen, content creatie en deelden dit allemaal via social media. Aan content en enthousiasme dus geen gebrek!

Allemaal hele positieve bewegingen, maar een duidelijke online strategie ontbrak. En juist daar is HashtagMedia mee aan de slag gegaan: een plan maken om de online efforts meetbaar te maken en op die manier inzichtelijk te maken wat wél en vooral ook wat niet effectief is.

Concreet is HashtagMedia gevraagd om [1] de fanbase vergroten, [2] bestaande klantrelaties uitbouwen en [3] nieuwe klanten te genereren. Daarvoor hebben we de volgende strategie opgezet:

  • De doelgroep centraal zetten door Buyer Persona’s op te stellen
  • De Buyer Journey inzichtelijk maken
  • Google Analytics inrichten om data inzichtelijk te krijgen (in samenwerking met JJx)
  • Content ontwikkelen voor de doelgroep (in samenwerking met GET TO THE PO!NT & Carolijn Schrijft 
  • Marketing funnels opgesteld om campagne-matig de markt te kunnen activeren
  • ROI rapportage en strategie meetings om te sturen op resultaat

De resultaten

In een tijdsbestek van 5 maanden wisten we middels de campagnes ruim 85.000 personen in de doelgroep te bereiken en bijna 700 leads te genereren. Verder is de community aanzienlijk gegroeid én is FTF als (online) brand sterker geworden! Daarnaast hebben we structuur aangebracht in de processen om het succes ook daadwerkelijk inzichtelijk te maken. 

Een combinatie van factoren was de reden van dit succes:

  • Een goede wisselwerking tussen FTF, de verschillende content-makers en HashtagMedia; betrokkenheid, korte lijntjes en snel schakelen
  • De ontwikkelde content sloot precies aan bij de behoefte van de doelgroep
  • Via de ingezette online kanalen (website, LinkedIn & Facebook) werd deze doelgroep ook daadwerkelijk bereikt
  • Middels e-mail automation campagnes wist FTF de (potentiële) klant aan zich te binden
Dit wil ik ook!