terug naar overzicht

Een greep uit de resultaten

  • 1 euro aan Social Advertising = ruim 10 euro omzet
  • In ruim een jaar tijd, 1 miljoen personen bereikt

Over Adventure City

Adventure City, opgericht in 2019 door Dion Stuijt, is het grootste klimpark van Nederland. Aan de zuidelijke rand van Rotterdam is meer dan 7.000 m2 (waarvan 2.000 m2 indoor) aan avontuurlijke activiteiten gerealiseerd op het gebied van ‘zippen en klimmen’. Hier tref je onder andere klimparcoursen tot 20 meter hoogte, uitdagende ziplines van 150 meter lang en een vrije val van bijna 20 meter aan.

In het streven van Adventure City om ook de kinderen van 4 tot en met 7 jaar iets te kunnen bieden, hebben ze onder andere netadventure, het puppy klimparcours, speleo en kids & fun klimwanden waar zij zich volledig kunnen uitleven.

Adventure City is niet alleen een uniek klimpark, het is een plek om echt ontdekt te worden door jong en oud!

De opdracht

Naast Adventure City is Dion ook eigenaar van Jump XL Rotterdam en Monkey Town Rotterdam, twee bestaande klanten van ons. Om Adventure City in een zo’n kort mogelijke tijd zo goed mogelijk op de kaart te kunnen zetten in Rotterdam, wist Dion dat de inzet van Social Media van groot belang zou zijn. De opdracht was helder. In het begin van de samenwerking hebben we ons gefocust op het creëren van een community en de branding van het park. Na een jaar zijn we ook gestart met het genereren van online reserveringen via Social Advertising.

De funnelstrategie

Rotterdam is een wereldstad, waardoor Adventure City logischerwijs nog lang niet bij iedereen een begrip is. Uiteindelijk willen we iedereen die interesse heeft in het park bereiken met de campagnes. Sommige personen hiervan zijn al bekend met Adventure City, maar de meesten nog niet. We willen iedereen met de juiste boodschap bereiken, waardoor we gebruik hebben gemaakt van de zogeheten “funnelstrategie”. Deze bestaat uit 3 fases: TOFU (Top Of Funnel), MOFU (Middle Of Funnel) en BOFU (Bottom Of Funnel).

TOFU: In deze fase richten we onze campagnes op personen die nog geheel onbekend zijn met Adventure City. De boodschap van de ‘TOFU’ campagne is gericht op het genereren van naamsbekendheid.

MOFU: Nu focussen we onze campagnes op personen die al bekend zijn met het park. Dit zijn personen die een bepaald percentage van de video in de ‘TOFU’ campagne hebben gezien, of zelfs hebben doorgeklikt naar de website. De boodschap van de ‘MOFU’ campagne is gericht op het genereren van interesse in een bezoek aan het park.

BOFU: In de laatste fase richten we onze campagnes op conversies. Alle personen die na het zien van de ‘MOFU’ campagne geïnteresseerd zijn geraakt in een bezoek aan het park, krijgen een advertentie te zien met een kortingscode. Het is dus de bedoeling dat alle personen online een reservering plaatsen na het zien van de ‘BOFU’ campagne.

De resultaten

Iedere euro die Adventure City besteed aan Social Advertising, levert momenteel ruim €10,00 omzet op. Doordat we met de campagne ook personen bereiken die nog geheel onbekend zijn met het park, is ook de grootte van de community nog eens met meer dan 10% toegenomen.

Dit wil ik ook!